Monday, 2 June 2014

Creative start of the summer ICA 1/61: Prism

Dit jaar doe ik mee aan de creatieve uitdaging Index Card A Day van Daisy Yellow.
Het doel van deze uitdaging is om 61 dagen achter elkaar (juni en juli) creatief bezig te zijn.
Er zijn trefwoorden en thema's, maar deze zijn helemaal optioneel. Het draait vooral om plezier en
je moet vooral niet bang zijn om te mislukken. Omdat je super goedkope materialen gebruikt (indexkaarten of systeemkaarten, van minimaal 180 gram) ben je vrijer om te experimenteren.

Na  een aantal opwarm oefeningen is het eindelijk op 1 juni officieel van start gegaan met de eerste opdracht Prisma. Bij prisma denk ik meteen aan een lichtstraal die door een prisma omgevormd wordt tot een regenboog aan kleuren, net zoals op het Pink Floyd album. Ik ben begonnen met een restje papier waarvan ik een halve prisma gevouwen heb. Toen ik op zoek ging naar zilverkleurig papier kwam ik dit prachtige regenboog origami papier tegen. Dit heb ik gebruikt als achtergrond en het restant heb ik gesneden om de stralen te vormen. Met een pons heb ik een zilveren en een holografisch cirkel gemaakt voor de zon. De slogan "It's the sunshine" diagonaal op de achtergrond geplakt met de zon er gedeeltelijk achter. Onderaan een straaltje zilver en de prisma geplakt en daarna de stralen aan de rechterzijde toegevoegd. Tenslotte het geheel afgemaakt met een fineliner. Dat was een leuk en geslaagd experiment!















This year I'm participating in a creative challenge: Index Card A Day by Daisy Yellow.
The goal of the challenge is to be creative for 61 days in a row (June and July).
There are prompt and themes but they are all optional. It is just about having fun and not being afraid to fail. Because you use super cheap materials there is nothing keeping you back from experimenting.

After doing some warm ups, we finally started of on June 1st with the prompt Prism.
The prompt Prism directed me to a beam of light, a prism and a rainbow; kind of like on the Pink Floyd album. I started out with a piece of paper that I folded into half a prism. Then I started looking for some silver paper and found this lovely rainbow colored origami paper. I decide to use part of the paper as background and the rest to form some rays. Punched circles from the silver paper and some glitter paper I found as well. The magazine clipping "It's the sunshine" seemed very appropriate, so I added it to the background. Put the prism and rays on top and finished it with a black marker.
I really enjoyed creating this card!


No comments:

Post a Comment